Nou la faculate? Petreceți timp singur

Căutarea singurătății – din motive corecte – poate fi bună pentru studenții de anul întâi, sugerează cercetările.

Modul în care tinerii adulți reușesc să navigheze în tranziția stresantă la facultate are implicații pe termen lung asupra performanțelor academice și capacității lor de a se alătura studiilor lor. Cercetările au arătat că o capcană frecventă în această perioadă de tranziție de la liceu la colegiu este izolarea socială. Singuratatea, desigur, poate avea un efect negativ asupra sănătății mintale a unui student, poate duce chair și la depresie.

„Abordarea singurătății pentru bucurie și valori intrinseci este legată de sănătatea psihologică, în special pentru cei care nu se simt ca și cum ar aparține grupurilor lor sociale”, spune autorul principal Thuy-vy Nguyen, care a primit doctoratul în psihologie la Universitatea din Rochester în 2018 și care a întreprins o mare parte din cercetare pentru acest studiu din Rochester.

„Aceste descoperiri evidențiază importanța cultivării capacității de a se bucura și de a aprecia timpul solitar ca o experiență semnificativă, mai degrabă decât să fie ignorată„, spune Nguyen.

Ce înseamnă atunci solitudinea utilă și când devine dăunătoare? Cheia este o motivație pozitivă, potrivit cercetătorilor. În schimb, cineva care dorește să fie singur din cauza experiențelor sociale negative va experimenta probabil efectele negative ale singurătății, cum ar fi izolarea sau retragerea socială. Motivele contează, deoarece ele determină modul în care trăim singurătatea și beneficiile pe care le putem obține de la aceasta, concluzionează studiul.

Nguyen se bazează pe cercetarea mentorilor ei, Edward Deci și Richard Ryan, co-fondatori ai teoriei autodeterminării (SDT). Cadrul teoretic al SDT se încadrează bine în investigarea modului în care motivațiile indivizilor de a petrece timp singuri contribuie la bunăstare. Motivația autonomă de a fi singură se referă la decizia unei persoane de a petrece timp singur într-un mod care este valoros și plăcut pentru persoana respectivă.

Studiile anterioare au arătat că petrecerea timpului socializând pe parcursul primului an de facultate poate fi asociată cu o adaptare slabă.

Dar, pe parcursul a două studii, realizate cu 147 de studenți din Statele Unite (testarea pentru respectul de sine) și 223 în Canada (testarea singurătății și conexiunilor), echipa a reușit să descifreze interacțiunea dintre noii studenți, viața socială și motivația acestora pentru petrecerea timpului singuri ca predictor al adaptării lor reușite la viața de studenți.

Nguyen spune că interacțiunea dintre timpul solitar și experiențele noastre sociale nu a fost studiată empiric înainte, cel puțin nu în acest fel.

„În cercetările anterioare, a fost încadrată în moduri în care cei cu mai mult acces la conexiuni sociale tind să aibă un timp mai bun atunci când sunt solitari. Dar în studiul nostru, având o motivație sănătoasă pentru solitudine, ea este asociată de bunăstare pentru cei care au mai puțin acces la conexiuni sociale „, spune Nguyen.