Elevii de liceu care studiază muzica au performanțe mai bune la matematică, engleză și știință

Elevii de liceu care au făcut cel puțin un curs muzical instrumental au avut o experiență academică mai bună decât cei care nu au fost la nici o oră de educație muzicală. Constatările sugerează că abilitățile învățate în muzica instrumentală pot fi transferate pe scară mai largă altor activități de studiu la școală.

„Învățarea de a cânta la un instrument muzical și de a cânta într-un ansamblu este foarte solicitantă”, a declarat co-anchetatorul studiului Martin Guhn, profesor asistent Universitatea din British Columbia. „Un student trebuie să învețe să citească notația muzicală, să-și dezvolte coordonarea ochi-mână-minte, să dezvolte abilitățile de ascultare, să-și dezvolte abilitățile de echipă pentru a cânta într-un ansamblu și a dezvolta disciplina pentru a putea practica. Toate aceste experiențe de învățare joacă un rol în îmbunătățirea capacităților cognitive ale elevului, a funcțiilor executive, a motivației de a învăța în școală și a auto-eficacității „.

Atunci când școlile se află într-un buget restrâns, una dintre primele reduceri bugetare este pentru programele de muzică. Motivul este că studenții care dedică timp pentru muzică sunt probabil mai slabi la matematică, știință, engleză și alte discipline mai practice. Dar cercetările de la Universitatea din British Columbia (UBC) spun altceva.

În noul lor studiu, echipa condusă de Peter Gouzouasis, profesor de educație la UBC, a analizat date despre peste 112.000 de elevi de liceu care și-au terminat ultimul an între 2012 și 2015. Participanții au inclus în studiu cel puțin un examen standardizat pentru matematică, știință și engleză. Cercetătorii au avut de asemenea la dispoziție informații demografice bogate, inclusiv despre gen, etnie, statutul socio-economic al vecinătății și despre învățarea anterioară în domeniul abilităților de numerotare și de alfabetizare.

Potrivit descoperirilor, cei care au făcut un curs muzical sau s-au implicat în activități muzicale legate de școală, cum ar fi o trupă de concerte, pian, orchestră, trupa de jazz, cor sau jazz vocal, au obținut un punctaj semnificativ mai bun la matematică, știință și examenele de limba engleză decât colegii lor non-muzicieni.

„Cercetările noastre au dovedit că această credință este greșită și, de asemenea, s-a descoperit că cu cât studenții se angajează mai mult cu muzica, cu atât mai bine vor face la școală„, a spus Gouzouasis.